Administratief medewerker (50%)

Ben jij een administratieve duizendpoot die graag meewerkt aan een eerlijker financieel systeem?

FairFin zoekt een gedreven administratief medewerker (50%) die onze missie deelt en het reilen en zeilen van onze organisatie vlot laat verlopen. Je legt mee het fundament van onze beweging. Je bent nauwkeurig, goed georganiseerd en haalt energie uit een goed gestructureerde administratie. Loonadministratie, facturen, fiscale attesten of kantoorbeheer - jij weet er raad mee.

Over FairFin

FairFin is een sociaal-culturele beweging die ijvert voor een duurzame en sociaal-rechtvaardige maatschappij, waarin geld een eerlijke rol speelt. Hiertoe voert een team van zes medewerkers onderzoek en campagnes. 

Als administratief medewerker ben jij de ruggengraat van onze organisatie: je zorgt ervoor dat alles op kantoor vlot verloopt, collega’s zich goed voelen en onze processen op wieltjes draaien. Je voelt je thuis in een non-profitomgeving en herkent jezelf in de waarden van FairFin.

Concrete taken

  • HR-ondersteuning: Je stelt contracten op, beheert verlof en ziekte, volgt verzekeringen op en houdt personeelsdossiers up to date. 
  • Loonadministratie: Je coördineert met het sociaal secretariaat en beantwoordt vragen van medewerkers.
  • Financiën: Je beheert de facturatie en werkt samen met de boekhouder.
  • Algemene administratie: Je onderhoudt het contactenbestand, behandelt e-mails en telefoons, begeleidt publicaties, beheert het archief en verwerkt fiscale attesten en giften.
  • Kantoorbeheer: Je zorgt dat het kantoor goed functioneert, van benodigdheden tot computers en infrastructuur.
  • Planning en organisatie: Je zorgt ervoor dat vergaderingen en activiteiten praktisch goed voorbereid zijn en je helpt het team de planning te behouden.
  • Inhoudelijke betrokkenheid: Je denkt actief mee over campagnes, strategieën en projecten van FairFin. Je geeft je mening over de inhoudelijke richting van ons werk en brengt je eigen perspectief mee aan tafel. 

Profiel

We zoeken iemand die:

  • Gelooft in de missie van FairFin en begrijpt dat het financiële systeem onze maatschappij beïnvloedt. 
  • Nauwkeurig werkt, goed met cijfers omgaat en zorgt dat alles correct gedocumenteerd is;
  • Zelfstandig en proactief is, durft vragen te stellen en oplossingen zoekt;
  • Stressbestendig is en goed overzicht houdt;
  • Vlot werkt met digitale tools (Office, boekhoud- en HR-systemen);
  • Minstens een basiskennis heeft van arbeidsrecht en sectorale regelgeving.

Pluspunten (geen must):

  • Ervaring met CRM-systemen en/of boekhoudsystemen
  • Kennis van het Frans
     

Ben jij een echte teamplayer die graag bijdraagt aan de vlotte werking van een geëngageerde organisatie? Dan horen we graag van jou!


Aanbod

  • Contract van onbepaalde duur (19u/week). 
  • Een interessante en maatschappelijk relevante job in een warm en geëngageerd team. 
  • Kantoor dichtbij het station van Brussel Noord. 
  • Gedeeltelijk thuiswerk mogelijk. 
  • Loon volgens barema B1b van PC 329.01 - sociaal cultureel werk met volwassenen
  • Mogelijkheid om opleidingen en vormingen te volgen
  • Maaltijdcheques, eindejaarspremie, hospitalisatie- en tandverzekering en telewerkvergoeding
  • Woon-werkvergoeding met het openbaar vervoer en fietsvergoeding

Wij maken werk van een diversiteitsbeleid (gender(identiteit), afkomst, leeftijd, seksuele oriëntatie, handicap of chronische ziekte). Daarom hanteert FairFin arbeidsvoorwaarden die de combinatie van leven en werken eenvoudiger maken. We moedigen kandidaten van specifieke kansengroepen expliciet aan te solliciteren voor deze functie.

Praktisch

Indiensttreding zo snel mogelijk, maar we houden rekening met jouw restricties en voorkeuren.

Wij weten dat het ‘perfecte profiel’ niet bestaat. Zie jij jezelf niet in elk punt hierboven terug, maar denk je wel dat deze rol jou op het lijf geschreven is? Twijfel dan niet en solliciteer vooral. Enthousiasme en leergierigheid vinden wij minstens zo belangrijk als vinkjes op een lijst.

Interesse? Stuur je cv en motivatie ten laatste op maandag 10 november 2025 naar recruitment@fairfin.be met de vermelding “Sollicitatie administratief medewerker”.

Wanneer je geselecteerd wordt, nodigen we je midden november uit voor een schriftelijke proef en gesprek. 

Voor meer informatie kan je terecht bij Bram Trachet via bram.trachet@fairfin.be.